Thursday, September 2, 2010

CUM DE NU A AUZIT NIMENI DESPRE HOLOCAUSTUL DIN ROMANIA ?

ROBERT HORVATH -CINEAST
O biografie deloc romantata.
Numele meu adevarat ,cunoscut de boema bucurestiana este Robby Horvath. Am fost un fel de rege al CEAIURILOR locale, alaturi de un Nuni Anestin sau Pusi Dinulescu si multi altii.. Am absolvit Cinematografia cu diploma si scoala de corectie fara diploma. Am fost dat afara din toate scolile lucrand ca muncitor necalificat in diferite fabrici si uzine. Nu am liceul terminat deloc, primind o diploma pe gratis, cand Ceausecu a hotarat ca tot nemul sa fie scolit. Nu am avut niciun talent deosebit. Dupa primirea diplomei plimbindu-ma pe malul Dambovitei am vazut in fata Institului niste studente cu picioare lungi si sani extremi de frumosi. Am decis sa devin cineast.
Am facut ultimul film la IATC cu Mircea Daneliuc. Sotia mea a fost frumoasa actrita Mihaela Buta de care am divortat pentru ca ma inselat cu actorul Vladimir Gaitan. Cariera mea cinematografica a fost scurtata de securitate. L-am filmat pe Ceausescu care sa lauda ca va poseda arma atomica in fata unor tovarasi apropiati. Folosind o coproductie, am trimis bineinteles materialul serviciului francez. M-am bucurat de atentia personala a geniului carpantin ,care se interesa personal de mersul anchetei. Dupa un an si ceva de batai cosmarul meu a luat sfarsit prin decizia de a mi se trage un glont in cap. La interventile continue a lui Aurel Corrnea care lucra trimis de Televiziunea Franceza la Casa Alba presedintele Carter a trimis o scrisoare omologului sau o scrisoare, in care al ruga sa ma lase in pace, promitindu-i "clauza natiunii celei mai favorizate". Pe Aurel l-am cunoscut de la de la ceaiuri si l-am apreciat pentru muzicile "straine " care le aducea de la Electrorecord, unde era sunetist. Pentru literati amintesc ca Aurel era frumusel si viril si sa insurat cu poeta Aurora Cornu fosta sotie a lui Marin Preda. De cazul meu din partea americana sa ocupat seful CIA de la Ambasada SUA, un individ care vorbea perfect romaneste cu acent ardelenesc si avea o mutra specifica de activist de partid. L-am intalnit intr-o zi ploioasa. Mi-a spus ca trebue sa vorbim in gradina pentru ca ambasada este plina de microfoane si stie el un colt unde nu ne aude nimemi. Ma obligat sa " aleg libertatea " dandu-mi un bilet numai...dus si fara posibite de intoarcere. Printre lacrimi l-am asigurat de recunostinta mea vesnica. Dupa vreo zece ani afland ca a fost omul lui Primacov inplantat la Bucuresti .mi-am schimbat intentia.
Am plecat din Romania la 31 de ani Jumate din ceaisti erau evrei. Parintii lor de-si ma considerau un pericol evident pentru educatia copiilor stateau de vorba cu mine. Povesteau cu o anumita nostalgie de anii razboiului cand magazinele erau pline de salam de Sibiu si ascultau la radio pe Stroe si Vasilache ,deasemeneau aveau cuvinte calde pentru Villy seful comunitatii prieten si coleg de liceu al maresalului. Unii se plangeau ca au fost scosi la curatirea zapezii dar erau recunoscatori ca nimeni nu le-a luat casele sau propritatile cum au facut comunistii. Fiind cineast si frumusel am avut numeroase logodnice evreice, si-mi placea sa stau la taclale cu bunicii lor.
Dupa terminarea facultatii am intrat in lumea buna avand prieteni artisti si intelectuali evrei.
Televiziunea Romana era denumita Tel Aviv-ziune si gemea de talentul evreilor . In America prietenul meu cel mai bun a fost scriitorul Aurel Dragos Munteanu care se tragea de sireturicu sefii evreilor americani.
Nimeni niciodata nu mi-a vorbit de vreun holocaust. Cum a fost posibil
ca evreii sa nu fi auzit de o tragedie neimaginabila in care a pierit aproape toti conationalii lor ?
Am inceput visul american spalind vase. Dupa vreo zece ani incare am incercat sa rezist tentatiei sa ma sinucid, m-am plimbat din nou , pe malul.... Hudsonului. Ajungand in fata celebrei Fashion Institute of Technology si vazand din nou fete cu piciore lungi si sani frumosi, m-am hotarit sa devin
un cunoscut fotograf de moda. La facultate am cunoscut-o pe pe Kiyoko si am plecat in Japonia, Restul este istorie cum spun americanii.

Robert Horvath Deva Devartes Film international
New York-Tokyo
http://devanewyork.blogspot.com/
http://www.devagallery.com/

No comments: